Sunday, August 5, 2007

always I wanna be with you



det är dags att tänka framåt och gräva ner det förflutna.

jag har växt så mycket under det senaste året.
nu förstår jag ännu bättre vad som är viktigt.
jag kan nog se en framtid där jag inte är själv.
men jag ska ta små steg för att komma dit.
jag tänker inte göra om gamla misstag. varken rusa in i något eller överge mig själv genom att ignorera mina egna känslor och enbart fokusera på andras. ödmjukheten har sina gränser.

jag förstår inte varför jag fortfarande grubblar över vissa saker när jag vet bättre. men det här var förhoppningsvis sista gången jag behövde påminna mig själv om varför jag lämnade vissa saker bakom mig. släppte dem och gick vidare utan dem. fast de saker som inte får ett riktigt slut, kan man heller inte lämna helt. och det känner jag fortfarande. men jag måste sluta bry mig om det som ändå inte ger mig något annat än lidande. jag är också viktig för mig själv, inte bara andra.


så nu ska jag försöka stilla mina tankar och sova.
jag har en känsla av att en längtan kommer dra upp mig ur sängen tidigt imorgon.

No comments: