Tuesday, July 17, 2007

kärlek@första.träffen


låt mig presentera jane moore’s mycket underhållande men samtidigt sentimentala bok

”kärlek@första.träffen”. gillar man bridget jones utsvävande tankar, gillar man definitivt också

denna. särskilt med sådana här träffsäkra citat:



”’Jag hoppas att du har bokat en plastikkirurg för hon behöver verkligen en. Vilket Picassoarlse!’
Jag ser att Tab inte alls hänger med i hans jargong. Hon tittar på mig för att få en förklaring.
’Det betyder att rumpan är för stor, trosorna för små och att helhetsintrycket blir att hon har fyra skinkor’. säger jag sakligt och har därmed översatt ett av Kevins många obetalbara uttryck.”




nästa citat fick mig att skratta högt, då sara använt samma smeknamn på en viss person.



”Jag skulle helst av allt vilja sitta hopkurad i soffan med ett glas kylt vitt vin i ena handen och en tub Pringles salt- och vinägerchips i den andra.
Men istället är jag på blindträff med Chewbacca.
Kramgo? Killen är en vandrande ryamatta med undantag för hjässan. Den glänser som en kupol och under den breder en panna ut sig som är så generöst tilltagen att man skulle kunna visa film på den, i bredbildsformat.”




jag har då i alla fall skrattat rakt ut i den kvava sommarluften ett flertal gånger under resans gång att ta

mig igenom hela boken. den har fått följa med mig lite överallt så att den blivit lite skavd i hörnen. jag

rekommenderar den varmt! författaren får internetdejting att verka ganska spännande... åtminstone om

en av ens vänner hade provat på det så man kunde få höra de smaskiga historierna efteråt :)

No comments: